Voedingsadviezen

EERST VOEDING, DAN PILLEN

Waarom geef ik mijn cliënten vaak voedingsadviezen?

Ik ben als tiener opgeleid tot Algeheel Consumptieve Medewerker. Dat is een opleiding tot bakker, kok, kelner en/of slager.
Vanuit die opleiding weet ik heel veel over voeding en de effecten van voeding.

Dus ik weet hoe voeding iemand kan genezen van klachten.
Maar ik weet ook hoe voeding iemand ziek kan maken.

Wat is voeding?
Voeding is alles wat je eet en drink om een lichaam en geest goed te kunnen laten functioneren.

Met voeding is veel mogelijk.
- Afvallen
- Aankomen
- Sneller herstellen
- Hogere weerstand
- Sterkere botten
- Beter in je vel zitten

En noem maar op. En alles doet het lichaam zelf waardoor uw lichaam veel fitter en gezonder wordt.

Maar eerst één ding.
Er is GEEN slechte voeding. Wat voor de één slecht is, is voor de ander goed. Als je elke dag een kilo vlees eet, wordt je ziek. Maar als je elke dag een kilo verse groente eet, wordt je ook ziek.

Een mens is een alles eter. Door alles te eten blijft je al gezonder. Bijvoorbeeld door (rood) vlees eten maak je lichaam HB (Hemoglobine) aan dat er voor zorgt dat de zuurstof door je lichaam getransporteerd wordt.
Als je geen vlees eet krijg je vanzelf (chronische) bloedarmoede. Maar als je geen vlees eet, krijgt je ook geen natuurlijke eiwitten binnen met o.a. diabetes, alzheimer en parkinson als gevolg.

Cola is een hele goede maagbeschermer. En ja. Er zit veel suiker in. Maar suiker is weer een hele goede voeding voor je spieren en hersenen.

Krijg uje dan geen verrotte tanden door te veel suiker. NEE. Niet door de suiker zelf. Maar suiker zorgt wel voor een hoge zuurgraad in de mond en daar kan het glazuur van je tanden niet tegen. Hoe verkom je dan tandrot? Eet regelematig iets zuur. Bijvoorbeeld na een maaltijd of na een paar glazen cola of snoep. Iets zuur maak de mond base. En juist dat voorkomt tandrot.

Wordt je van suiker dik? Als je de energie gebruikt, niet. Gebruik je de energie niet, dan wordt je wel dik.

Het voedingscentrum maak gebruik van de schijf van 5 (zie afbeelding in de rechter kolom)
De afbeeldingen op de schijf van 5 zijn voorbeelden. Bijvoorbeeld "aardappels" kan je vervangen voor rijst. In rijst zit veel minder kalium dan in aardappels. Hierdoor houdt je minder vocht vast. Maar alleen rijst is eten is weer niet goed omdat je dan TE WEINIG kalium binnen krijgt wat ook weer gevaarlijk is voor het hart.

Eet elke dag uit elk vak iets.
Zoals op de afbeelding staat:
- Eet gevarieerd
- Eet zoveel als je nog heb
- Zo min mogelijk verzadigde vetten
- Veel groente (circa 150 tot 200 gram per dag)

Veilig staat voor; Zorg dat de voeding niet te oud is. Doe je voeding anders in de vriezer. Voor de meeste voeding is dat geen probleem.

Eet niet te veel betekend; Eet zoveel je nodig heb. Door voeding krijgt je energie binnen.

Krijg je meer energie binnen dan dat je gebruikt, wordt je dikker.

Krijgt je minder energie binnen dan je gebruikt, valt je af.

Dus hoe meer je eet en energie binnen krijgt, hoe meer je actief moet bewegen.

Bijvoorbeeld:
Je eet 1 kroket. Dan moet je ongeveer 30 minuten bewegen om die energie kwijt te raken.

En natuurlijk kan je ook dik worden doordat je vocht vasthoudt. Bijvoorbeeld door medicijnen of slechte drainage.

Door bijvoorbeeld meer knoflook te eten, thee (met theïne) te drinken of bleeksederij te eten, gaat je meer vocht afdrijven. Ook de aardappels vervangen door rijst of minder (of geen) kaas eten zorgt ervoor dat je minder kalium binnenkrijgt. Ook dan drijft er meer vocht af.

En natuurlijk veel meer actief bewegen (je wordt dus moe en/of gaat zweten) en minder zout eten helpt ook om vocht af te drijven.
En hoe minder vocht je vast houdt, hoe lager uw bloeddruk.

Vitamine en mineralen uit voeding wordt altijd goed opgenomen in je lichaam. Vitamine en mineralen uit pillen en andere inname methoden, worden vaak niet opgenomen in je lichaam. Dat is dan doodzonde van je geld omdat het NIETS doet.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Vandaar dat dus veel cliënten van Relax-4u voedingsadviezen krijgen.




(Klik op de afbeelding om op de website van het Voedingscentrum te komen voor uitgebreide informatie)

 



 
© 2012| @ BlackWebDesign